خبر جدید

» برگزاری مذاکرات صلح یمن در استکهلم

  • تاریخ : 6th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

برگزاری مذاکرات صلح یمن در استکهلم
[ad_1]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

برای نخستین بار از سال ۲ هزار و شش، مذاکرات طرفهای دخیل در مناقشه یمن از امروز پنجشنبه در سوئد در حالی آغاز شد که این کشور جنگ زده با یک وضعیت انسانی اضطراری روبرو است اما کارشناسان امید چندانی به حصول نتایج قابل توجه در مذاکرات سوئد ندارند.

مذاکرات یمن در سوئد نزدیک شهر ریمبو در سالن اجتماعات کاخ یوهانسبورگ که
در پنجاه کیلومتری شمال استکهلم واقع شده است، برگزار می شود.  

 از اوت سال ۲ هزار و شانزده که گفتگو های صلح  یمن(گفتگوی یمنی ) پس از یکصد و هشت روز در کویت به شکست انجامید، این نخستین بار است که طرفهای دخیل در مناقشه یمن در نشستی در ژنو  تحت نظر سازمان ملل شرکت می کنند.

جنگ ائتلاف سعودی با یمن تا کنون دست کم ۱۰ هزار کشته بر جا گذاشته و چهارده میلیون نفر را در آستانه قحطی قرار داده است.

پس از مداخله نظامی ائتلاف کشورهای عرب به سرکردگی عربستان سعودی در سال دو هزار و پانزده فرودگاه بین المللی صنعا به روی پروازهای تجاری بسته شده است.

مارتین گریفیتس میانجی سازمان ملل متحد در مناقشه یمن امروز پنجشنبه با انتشار مطلبی در نیویورک تایمز ابراز امیدواری کرد که گفتگوهای یمنی اخباری خوبی برای حدیده و ملت یمن داشته باشد.

همه تلاشهای بین المللی برای پایان دادن به جنگ داخلی یمن در چهار سال گذشته بی نتیجه مانده این در حالی است که اوضاع انسانی در این کشور فقیر شبه جزیره عرب به شدت وخیم شده است.
هیئت های مذاکره کننده یمنی قرار است یک هفته در سوئد بمانند.

در مناقشه مسلحانه یمن، نیروهای انصارالله در برابر طرفداران دولت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن که از حمایت عربستان برخوردار است قرار گرفته اند.

اما مارس سال دو هزار و پانزده ائتلافی از کشورهای عرب به سرکردگی عربستان سعودی برای حمایت از دولت (مستعفی) یمن و مبارزه با جنبش انصارالله که کنترل صنعا را در اختیار دارد، مداخله نظامی خود را در این کشور آغاز کرد و شرایط امنیتی و انسانی این کشور بیش از پیش پیچیده شد به طوری که سازمان ملل متحد بحران یمن را بدترین بحران انسانی در جهان توصیف کرده است.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.