خبر جدید

» با وجود گرانی، چطور سفر کنیم؟

  • تاریخ : 5th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

با وجود گرانی، چطور سفر کنیم؟
[ad_1]

با وجود گرانی، چطور سفر کنیم؟

“سفر یکی از بهترین و لذت‌بخش‌ترین کارهای دنیاست”. ولی عده‌ای معتقدند این گفته مخصوص همان عده‌ایست که توان سفر رفتن را دارند.  براساس آمار مرکز گردشگری ایران، تنها نیمی از جمعیت ایران می‌توانند هرسال سفر بروند و عده‌ای سال تا سال هم رنگ سفر را نمی‌بینند. همراه با بالارفتن قیمت‌ها و موج گرانی‌‌ها، این نگرانی در چند ما اخیر به وجود آمده که سفر و گردشگری بیش از پیش در انحصار طبقه‌ای خاص دربیاید و به کالایی لوکس تبدیل شود. از این روست که با افزایش قیمت‌ها، اهمیت ارزان سفر کردن بیش از پیش به عنوان موضوعی مهم مطرح می‌شود. 

خیلی‌ها فکر می‌کنند ارزان سفر کردن هنری‌ست که تنها از عهده عده‌ای خاص برمی‌آید و اینکه بتوانیم هوای جیب‌مان را داشته باشیم در سفر امکان‌پذیر نیست، ولی تجربه آنهایی که سفر ارزان را در کارنامه دارند، چیز دیگری می‌گوید. به عقیده بسیاری ارزان سفر کردن راه و رسمی دارد که باید آن را بلد باشیم. 

 

 

 

 

سفر کردن در فصل‌ها و روزهای غیر شلوغ

در بعضی از مواقع سال مثل تابستان و نوروز، آمار سفرها به مقصد برخی از شهرهای پرمسافر مثل مشهد، شیراز و اصفهان بالاست و همین موضوع قیمت برخی از خدمات مثل حمل و نقل و رزرو هتل با قیمت مناسب را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. جدا از محل اقامت، در روزهای منتهی به تعطیلات پیدا کردن بلیط اتوبوس و قطار و هواپیما نیز دشوار است و بهتر است در مواقعی از سال سفر کنیم که مسافران کمتری به یک شهر یا کشور سفر می‌کنند و درنتیجه قیمت هتل‌ها، هواپیما‌ها و همچنین رستوران‌ها به‌شدت افت می‌کند.

برای رزرو هتل های مشهد، به صفحه رزرو هتل های مشهد با قیمت مناسب بروید. 

 

 پیدا کردن رستوران‌های محلی

غذا در سفر به دغدغه مهمی تبدیل می‌شود، به خصوص اگر بخواهیم ارزان سفر کنیم. یکی از راه‌های ارزان سفر کردن هم پیدا کردن رستوران‌هایی‌ست که غذای محلی سرو می‌کنند. غذاهای محلی هم ارزان‌تر هستند و هم سالم‌تر و یکی از راه‌های رسیدن به آنها پرس و جو از افراد محلی‌ست. راه دیگر این است که خودمان خرید کنیم و دست به کار آشپزی شویم. 

 

کار با اپلیکیشن‌های سفر

هرقدر بیشتر بدانیم کمتر هزینه می‌کنیم، از این رو بهتر است، کار با ابزاری مثل گوگل مپ را بلد باشیم تا بتوانیم از صرف هزینه‌های اضافی اجتناب کنیم. گوگل‌مپ این امکان را به ما می‌دهد که مسیر کوتاه و آسان رسیدن به جاهای مختلف را پیدا کنیم. جدا ازگوگل مپ، ابزاری مثل فوراسکوئر هم به ما کمک می‌کند تا براساس نظرات کاربران، به بهترین رستوران‌ها و جاهای دیدنی برسیم و بی‌گدار به آب نزنیم. 

 

رزرو کردن قبل از سفر

خیلی‌ها می‌گویند هر زمان که تصمیم به سفر گرفتید و سفرتان رنگ و بوی قطعیت به خود گرفت، همان روز تصمیم به رزرو هتل و بلیط هواپیما بگیرید. با مراجعه به سایت‌های مختلف رزرو هتل و بلیط هواپیما متوجه اختلاف قیمت‌ها در روزهای مختلف سال می‌شوید و می‌توانید تصمیم درست‌تری بگیرید. معمولا پروازهایی که توقفی چند ساعته بین راه دارند، ارزان‌تر از پروازهای مستقیم هستند و سایت‎ هایی نیز با در نظر گرفتن تخفیف‌های ویژه سعی کرده‌اند که قیمت‌ها با قبل از گرانی‌ها تفاوت فاحشی نداشته باشد و اسنپ تریپ یکی از آنهاست. اسنپ‌ تریپ رزرو آنلاین هتل و بلیط هواپیما است و با بیش از۸۰۰ هتل و اقامتگاه در سراسر ایران قرارداد دارد. این سرویس در کمپینی به اسم سه‌شنبه سوری، در سه شنبه هر هفته، همه هتل‌های ایران را با بیشترین تخفیف‌ها نسبت به سایر وب‌سایت‌های رزرو آنلاین هتل ارائه می‌کند تا سفر همچنان در سبد کالای خانواده‎‌های ایرانی بماند. 

 

 

 

 

 

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.