- تاریخ : 5th اکتبر 2019
- موضوع : دستهبندی نشده
- بازدید :
- نظرات : بدون نظر
امروز به بررسی تیشرت میپردازیم . پوششی که در بین مردان اهل ایران هم به شدت دوست داشتنی است و یکی اجزای پوشش طلاق ناپذیر تمدن فعلی ماست . تیشرت مردانه گریمون مارک علی الخصوص میان جوان ها و قشر تازه یکیاز دوست داستنی ترین پوشش هاست .
تیشرت مردانه مارک از جمله دارای اهمیت ترین قسمت های پوشش مردانه است .
اسمگذاری
تیشرت مردانه مارک در واقع مبتنی بر T صورت بودن ظواهر و طریق ی قرار گیری آن Tshirt نامیده شدهاست . به صورت سنتی بلیز ها گریبان های گرد با آستین های کوتاه دارا هستند . به طور معمول تی شرت ها سبک , قابل انعطاف و با امکان شستشوی سهل و آسان تهیه و تنظیم میگردند تا استعمال از آنها راحت باشد .
طرز ی بوجود وارد شدن
شیوه ی بوجود وارد شدن تی شرت در واقع به میانه قرن بیستم برمیگردد . جایی که اشخاص از زیرپوش های خویش در اماکن همگانی و تحت عنوان یک جامه معمولی و همگانی به کار گیری کردند . بعدها به ندرت متاع تی شرت ها تغییرو تحول کرد و آنها همینطور دارنده طرح و نقش شدند .
تاریخچه
تی شرت تا آخرها قرن ۱۹ میلادی وجود فرنگی نداشت . در آخرها قرن ۱۹ میلادی که پوشیدن نوعی از جامه تحت به عنوان جامه یک دست یا این که همان Union Suit در دربین مردمان خصوصا زنان اشاعه یافته بود بهتدریج ایده ی تقسیم بندی نصیب بالایی این خرقه های یک دست از بخش های پایینی آن پدید آمد .
خرقه های یکپارچه به دو نصیب تبدیل شد و نصیب بالایی به حدی بلند بود که تا ذیل کمر و تا حدی روی باسن رو میپوشاند . با اعتنا به راحتی و خنکی این خرقه های تحت به کار گیری از آن در آخرها قرن ۱۹ میلادی دربین کارگران تخلیه ی کشتی های باری و معدن چی ها ترویج یافته بود . علت این اشاعه گرم بودن هوای محیط کار آنها بود .
تیشرت مردانه مارک
بعد ها این نوع زیرپوش میان تفنگداران دریایی برای حذف خرقه ژاکت یکنواخت خویش در گرمای هوا به کار گیری شد . تختگاز بلوز تحت عنوان یک بلوز در بین کارگران در فن های متفاوت ترویج یافت .
ترویج در میان مردمان
تیشرت اختلال سایز نداشت , ارزان ارزش بود , به آسانی شسته می شد و به همین عارضه ها با گاز میان پسران دوست داستنی شد . تیشرت های پسرانه و تیشرت مردانه مارک دارنده طرح ها و رنگ های متفاوتی بودند و برخلاف خرقه ذیل های کارگران و سربازان دارنده تنوع طرح بودند .
لغت T – shirt در ده سال ی ۱۹۲۰ به طور رسمی به لهجه انگلیسی با گویش ی آمریکایی وارد شد . این لغت به حدی مورد استعمال قرار گرفت که در به عبارتی سالیان وارد فرهنگ و تمدن لغت پر اسم و رسم Merriam – Webster شد .
در دوران بیحرکتی بزرگ ( گسترده ترین بی حرکتی عالم که یک ده سال پیش از پیکار جهانی نخستیناتفاق افتاد) تیشرت تحت عنوان پوشش بین مزرعه داران و کشاورزان تبدیل شد . در بحبوحه ی پیکار جهانی نخستین پیراهن بین نیروهای دریایی تحت عنوان یک خرقه ذیل به کارگیری شد .
بلوز در ده سال ی ۱۹۵۰ میلادی بعداز پخش فیلم اتوبوسی به اسم هوس ( به انگلیسی : A Streetcar named Desire ) و پوشیدن تیشرت مردانه مارک به وسیله مارلون براندو به محبوبیت چشمگیری در بین مردمان و جوان ها رسید . در غایت تی شرت تحت عنوان یک جامه غیر وابسته مطلوب پوشیدن اشخاص در مکان های همگانی شناخته شد .
– تیشرت های چاپ شده
بعداز این که در ۱۹۴۲ تصویر یک تیشرت چاپ شده روی خبرنامه ی لایف منتشر شد تی شرت های چاپ شده به میزان مقداری میان مردمان ترویج پیدا کرد بعداز آن در ده سال ی ۱۹۶۰ میلادی پیراهن های چاپ شده با انگیزه سوغاتی , تبلیغات و تظاهرات ها بین مردمان به شدت اشاعه یافت .
بلوز های فعلی ولی در اشکال طرح ها و فابریک های متعدد در دسترس است.
چاپ روی تیشرت
در اوایل ده سال ی پنجاه اکثری از شرکت ها تولیدی خرقه خصوصا موسسات بنا شده در میامی و فلوریدا , تزئین روی تی شرت را آغاز کردند . آنها این کار را با کاراکتر های گوناگون و اسم ها و عنوان ها دارای شهرت و مطرح دربین مردمان آغاز کردند .
اولین شرکتی که به طور رسمی این کار را آغاز کرد , کمپانی آمریکایی Tropix Togs بنا شده در میامی بود . آنها دارنده اذن طومار ی قانونی به کار گیری از کاراکتر های کمپانی والت دیزنی بودند . کاراکتر هایی همچون میکی موشواره اولی طرح های این مجموعه بود .
ابعاد موسسه ها زیاد دیگری وارد صنعت چاپ روی بلوز شدند . برای اسم بردن یکیاز پر اسم و رسم ترین آنها میتوان به کمپانی Sherry Manufacturing بنا شده در میامی اشاره نمود .
در ده سال ی ۱۹۶۰ میان هوا داران آوا راک و راک استار ها نوعی از پیراهن به عنوان بلیز رینگ ای یا این که Ringer T – shirt دوست داستنی می شود . این مدل بلیز ها دارنده رینگ هایی اطراف آستین و رینگ ای اطراف گریبان با رنگی ضدونقیض است .
در به عبارتی ده سال صنعت رنگرزی و چاپ سلیک با تیشرت گریمون تلفیق شد و پیراهن ها را برای نوعی هنر پوشیدنی , تبلیغات , سوغاتی و یا این که تظاهرات ها فراهم کرد .
چاپ روی تیشرت مردانه مارک
دوستداشتنی ترین و رایج ترین گونه بلوز , تی شرت های چاپ شده می باشند . چاپ روی تی شرت ها گونه های متفاوتی داراست که ما در گری مون همچون دیجیکالا وابسته به جور تی شرت و پیشنهاد مشتری از چاپ دیجیتال , چاپ لیبلی و یا این که چاپ مدیا به کارگیری میکنیم .
ولی چاپ روی پیراهن اشکال متعدد دیگری هم دارااست . مثلا میتوان به روش هایی همچون روش چاپ سلیک ( به انگلیسی screen printing ) یا این که رنگ رزی گرهی ( به انگلیسی tie – dyeing ) یا این که انتقال گرمای وینیلی ( به انگلیسی Heat transfevinyl ) یا این که چاپ سابلیمیشن که به پارسی میتوان بیان کرد چاپ تصعید رنگ ( به انگلیسی Dye – sublimation
تیشرت دربین قشر ها
با وجود آنکه تی شرت را عموما تحت عنوان یک پوشش برنا پسند میشناسند ولی امروزه بلوز دربین کلیه سنین یک پوشش زیاد دوست داستنی است . بلوز ها در اولِ روش خویش همان گونه که گفته شرت در میان در قشر کارگران و سربازان و دربین سنین جوانی ترویج داشت البته امروزه نسبتاً هر که از هر سن و سال و جنسیت در همه عالم تی شرت را تحت عنوان یک خرقه مطلوب گزینش می کند .
تیشرت مردانه مارک بدون شک دوستداشتنی ترین مدل بلیز است ولی بلیز های کودک گانه و یا این که پیراهن های زنانه هم محبوبیت متعددی دارا هستند . اگرچه تی شرت تحت عنوان یک خرقه قانونی محسوب نمیشود ولی چه بسا اشخاص دارنده شغل ها اصلی هم در هنگام فراغت بلوز را یک خرقه راحتی زیاد مطلوب میدانند .
زمینه ی دیگر البته راجعبه سن به کار گیری از بلیز است . برخلاف ده سال ی ۶۰ میلادی که بلوز را صرفا مجموعه خاصی از جوان ها به بدن میکردند ولی امروزه بلوز حتیدر دربین اشخاص مسن هم یک پوشیدنی مطلوب و به صرفه است . به طوری که خصوصا در فصلتابستان در کشورهایی اروپایی و آمریکایی عمده اشخاص پیر به پیراهن تحت عنوان یک جامه روی میآورند .
تی شرت های مدرن
برخلاف قبلی که تی شرت ها عموما سپید و با فرآورده کتان با گریبان ای گرد و سوای کلید و جیب بودند البته امروزه پیراهن ها تنوع مضاعف متعددی پیدا کرده اند . به صورت نمونه در فروشگاه گری مون همچون مدیسه ما بیشتر بلوز ها را در دوجنس پنبه و اسپان ( ۴۰ درصد پنبه ۶۰ درصد پلی استر ) برای دوستان خوب فراهم کرده ایم .
تی شرت های مردانه ی امروزی عموما دارنده اشکال طرح و گونه های رنگ می باشند . طرح های متفاوتی از اشخاص گوناگون و یا این که چه بسا طرح های فانتزی متعدد . به صورت نمونه ما در گری مون گونه های طرح ها و رنگ ها را دوستان عزیز آماده نموده ایم.
رنگ های سبز , زرد رنگ , آبیرنگ , قرمز رنگ , مشکی و سپید از جمله رنگ های جان دار در گریمون است .
تیشرت یقه دار برند
همانگونه که گفتیم امروزه تی شرت ها تنوع فراوان متعددی داراهستند . یکی گونه های پیراهن ها پلوشرت است . پلو شرت ها عموما گریبان دار می باشند . این رخداد سبب می شود که آنها غالبا دارنده چندین کلید نیز باشند . در بعضا از گونه های پلوشرت چه بسا آنها با یک جیب تزئین میگردند .
علت اسم گذاری پلوشرت این است که در بالا این دسته بلوز ها بوسیله بازیکنان پلو در ده سال ی ۱۹۲۰ میلادی مورد استعمال قرار میگرفته است . این بلیز ها برخلاف تیشرت مردانه مارک معمولی قانونی خیس میباشند و میتوان آنانرا در مجالس قانونی خیس هم پوشید . همینطور فرآورده این گونه از تی شرت ها عموما کلفت خیس از تی شرت های معمولی است در سود برای فصول سرد همچون فصل پاییز و فصلزمستان مورد های شایسته ترین محسوب می گردند .
تی شرت های فانتزی
پیراهن ها و طرح های مختلف آن این ایام در کوی و برزن به راحتی قابل بازدید می باشند . این تی شرت ها عموما دارنده طرح های خلاقانه و در بخش اعظمی از مورد ها مختص میباشند . امروزه پیراهن ها تنها یک پوشیدنی معمولی نیستند . بلیز ها می توانند یپام های متمایز را به دور و بری ها منتقل نمایند . به صورت نمونه بلیز های تبلیغاتی مارک های متفاوت میتوانند یک مورد ی عالی برای مارک سازی باشند . به این دلیلکه به آنها صریحا یک پیام را به مخاطب القا می نمایند ; مارک مارا مشاهده کنید و از ما بخرید .
در اکثری دیگر از موردها بلیز ها می توانند نماینده ی تاءمل شخصی باشند که آن را به بدن نموده است . هر شخص که عشق و علاقه مند به اذهان و تفکرات متعدد باشد میتواند با پوشیدن تی شرت علاوه بر تیشرت اندیشه خویش به تبلیغ آن هم بپردازد .
source: https://graymoon.ir/product-category/تیشرت-مردانه/
به نکات زیر توجه کنید