- تاریخ : 7th دسامبر 2018
- موضوع : دستهبندی نشده
- بازدید :
- نظرات : بدون نظر
[ad_1]
در فهرست گرانترین خودروهای تاریخ پورشه، مدلهای کلاسیک و مدرن با قیمت ۳ تا بیش از ۱۴ میلیون دلار دیده میشوند.
در تاریخ شرکت خودروسازی آلمانی پورشه، رکوردهای جالبی ثبت شده است. از افتخارات قابلتوجه در مسابقات اتومبیلرانی تا نمونههای منحصربهفرد، خودروساز اسپرت اشتوتگارت را در جایگاه خاصی قرار دادهاند؛ اما در بخش قیمت خودروها، پورشه چگونه ظاهر میشود؟
تیم تبلیغاتی پورشه در جدیدترین قسمت از سری برنامهی اینترنتی «۵ ویژگی برجستهی محصولات پورشه»، گرانترین محصولات تاریخ این برند را معرفی کرده است. البته باید توجه کنیم که ۵ خودروی گران تاریخ پورشه، براساس قیمت آنها در حراجیهای رسمی فهرست شدهاند و قیمت استاندارد هنگام عرضه، ملاک نیست.
اگر از طرفداران خودروهای اسپرت باشید، قطعاً با قیمت برخی مدلهای پورشه آشنایی دارید؛ در حقیقت برای دراختیار گرفتن نمونههای خاص این برند، باید بهاندازهی خرید یک خانه هزینه کرد. مدلهای متفاوت ۹۱۱ پورشه هواخنک، امروز با قیمتهای مختلف تا ۵۰ هزار یا حتی ۱۰۰ هزار دلار خرید و فروش میشوند. اما یک مدل قدیمی ۹۱۱ هواخنک دربرابر ۵ مدلی که معرفی میکنیم، قیمت بسیار پایینی خواهند داشت.
۵- پورشه ۹۱۷/۳۰ اسپایدر
قیمت: ۳ میلیون دلار
مقالههای مرتبط:
فهرست گرانترین پورشههای تاریخ را با مدل مسابقهای ۹۱۷/۳۰ اسپایدر شروع میکنیم. در خانوادهی ۹۱۷ پورشه، چند مدل ارزشمند با تولید کمتر از ۴۰ دستگاه قرار دارند. ۹۱۷/۳۰ برای رقابت در سری Can-Am، به پیشرانهی ۱۲ سیلندر تخت هواخنک با قدرت ۱۲۰۰ اسببخار مجهز شد؛ این مدل به ازای هر سیلندر، ۱۰۰ اسببخار قدرت در اختیار دارد. ۹۱۷/۳۰ نمایندهی دوران رانندههای نترس و خودروهای دیوانهوار است؛ با نهایت سرعت ۳۶۵ کیلومتر بر ساعت، در این مدل خبری از کامپیوتر و سیستمهای کمکراننده الکترونیکی نیست. این مدل که به دو مخزن سوخت هر کدام با ظرفیت ۲۰۰ لیتر (مجموع ۴۰۰ لیتر) مجهز است، در زمانی کمتر از ۲.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسید. بهعنوان یکی از ارزشمندترین محصولات تاریخ پورشه، ۹۱۷/۳۰ اخیراً با قیمت ۳ میلیون دلار حراج شد.
۴- پورشه ۵۵۰A Spyder
قیمت: ۵ میلیون و ۱۷۰ هزار دلار
در جایگاه چهارم این فهرست، اولین خودروی تولیدی پورشه قرار دارد که باهدف شرکت در مسابقات اتومبیلرانی طراحی شد. مدل ۱۹۵۶ پورشه ۵۵۰A اسپایدر، بهدلیل عملکرد خارقالعاده با پیشرانهی ۴ سیلندر تخت ۱.۵ لیتر و قدرت ۱۳۵ اسببخار دربرابر قدرتمندترین خودروهای آن دوران (تا ۳ برابر قدرت بیشتر از پورشه ۵۵۰A Spyder)، به لقب «قاتل غول پیکر» شهرت دارد. این مدل کلاسیک که این روزها با قیمت بالای ۵ میلیون دلار معامله میشود، باعث مرگ جیمز دین، هنرپیشهی معروف دههی ۱۹۵۰ هالیوود شد.
۳- پورشه ۹۱۱GT1 Straßenversion
قیمت: ۵ میلیون و ۶۶۵ هزار دلار
یادگار دههی ۱۹۹۰ و یکی از جذابترین دوران صنعت خودروسازی، نسخهی جادهای از مدل مسابقهای پورشه ۹۱۱ GT1 است. برای شرکت در مسابقات GT1 فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA)، شرکتکنندگان باید تعداد مشخصی از خودروها را در قالب مدل استاندارد جادهای تولید میکردند. ۲۰ دستگاه از مدل ۹۱۱ GT1 جادهای با کد اشتراسنورزیون (Straßenversion در زبان آلمانی بهمعنی نسخهای خیابانی) و چراغهای جلوی پورشه ۹۱۱ مدل ۱۹۹۷ تولید شد. ۹۱۱ GT1 Straßenversion از پیشرانهی ۶ سیلندر تخت توئین توربوشارژ رادیاتوری پورشه ۹۹۶ تا ۶۰۰ اسببخار قدرت میگرفت. این مدل، بدون شک یکی از زیباترین و خواستنیترین خودروهای جادهای است که بهلطف قوانین مسابقات اتومبیلرانی متولد شده است. بهتازگی مدل ۱۹۹۸ این محصول ماندگار پورشه، بیش از ۵.۵ میلیون دلار فروخته شد.
۲- پورشه ۹۵۶
قیمت: ۱۰ میلیون و ۱۲۰ هزار دلار
جایگزین پورشه ۹۳۶، در سال ۱۹۸۳ با تمرکز ویژه بر آیرودینامیک مسابقه داد. ۹۵۶ با پیشرانهی ۶ سیلندر تخت ۲.۶۵ لیتری و قدرت بیش از ۶۳۰ اسببخار، یکی از جواهرهای کلاس C مسابقات قهرمانی سوپراستار FIA بود. جالب است بدانید که نمونههای اولیه از جعبهدندهی دو کلاچهی PDK پورشه، ابتدا روی این مدل آزمایش و بررسی شدند و سپس در سال ۲۰۰۹ با مدل ۹۹۷ کاررا، این سیستم نوین به تولید انبوه رسید.
۱- پورشه ۹۱۷K
قیمت: ۱۴ میلیون و ۸۰ دلار
عنوان گرانترین خودروی تاریخ پورشه را باید در اختیار مدل افسانهای ۹۱۷K، ستارهی مسابقات لمانز قرار داد. سری ۹۱۷ پورشه مدلهای مختلفی را شامل میشود؛ K کوتاهشدهی واژهی kurzheck بهمعنی «بخش عقب کوتاهتر» در زبان آلمانی است. مدلهای مختلف سری ۹۱۷ با طرحهای متفاوت روی بدنه هم شناخته میشوند؛ ۹۱۷K با پیشرانهی ۱۲ سیلندر، قدرت ۶۳۰ اسببخار و طرح شرکت گلف (Gulf) شهرت غیرقابل انکاری دارد. پورشه ۹۱۷K بهلطف پیشرانهی قدرتمند هواخنک ۴.۵ لیتری ساخت هانس مزگر و بدنهی آیرودینایک، بیش از ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت سرعت میگرفت. مقامات پورشه پس از پایان فصل ۱۹۷۱، به درک بل رانندهی بریتانیایی و برندهی پنج مرتبه مسابقات لمانز، پیشنهاد خرید یک دستگاه ۹۱۷ با قیمت ۵ هزار پوند را دادند. در آن دوران، یک منزل مسکونی قیمتی حدود ۷ هزار پوند داشت. بیش از ۴۵ سال از آن روز میگذرد و حالا پورشه ۹۱۷K بیش از ۱۴ میلیون دلار ارزش دارد.
[ad_2]
Source link
به نکات زیر توجه کنید