خبر جدید

» چطور بهترین مارک پنکه ایستاده در بازار را انتخاب کنیم؟

  • تاریخ : 7th مارس 2021
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

در برخی از مکان ها دسترسی به کولر وجود ندارد در این مواقع از پنکه ها استفاده می‌شود که کارایی پنکه ها بیشتر در ادارات و شرکت ها می‌باشد.یکی از کاربردها پنکه در محیط‌هایی است که به دلیل بالا بودن درصد رطوبت هوا امکان استفاده از کولر آبی وجود ندارد.

امروزه پنکه ها در انواع مدل و طرح ها طراحی می‌شوند که باید با توجه به نیاز خود پنکه و وسایل خنک کننده را تهیه کنید در مدل های پنکه می‌توان به پنکه های ایستاده پرتابل یا پنکه پایه دار، پنکه های صنعتی، پنکه های سقفی و جدیدترین نوع پنکه یعنی پنکه های بدون پره اشاره کرد.

برای خرید پنکه لازم است که اطلاعاتی از نحوه خرید داشته باشید بنابراین در این مقاله خریدیار قصد دارد شما را با انواع پنکه و نکات قبل از خرید آشنا سازد پس همراه ما باشید.

مزیت استفاده از پنکه چیست؟

معمولا قیمت پایین تری دارند/ قابل حمل هستند/ برق کمتری مصرف میکنن/ مناسب محیط های کوچیک و خونه های آپارتمانی هستند.

انواع مدل های مختلف پنکه موجود در بازار:

۱- پنکه های رومیزی:

از اولین مدل های کلاسیک پنکه می‌باشد که کارخانه های تولید کننده این نوع پنکه ها بسیار محدود هستند و این پنکه ها در دو نوع پایه کوتاه و پایه بلند شناخته می‌شوند که فضای کمی را اشغال می‌کنند و به راحتی قابل حمل هستند.

۲- پنکه های دیواری:

ساختار این نوع پنکه ها شبیه پنکه های رومیزی می‌باشد با این تفاوت که روی دیوار نصب می‌شوند و مجهز به دستگاه کنترل از راه دور می‌باشند. این مدل پنکه ها از دسترس بودن کودکان نیز به دور هستند که این امر یک مزیت محسوب می‌شود زیرا از بروز خطر برای کودکان جلوگیری می‌کند.

۳- پنکه های سقفی:

پنکه های سقفی علاوه بر خنک کردن، هوای سالن و اتاق را نیز تهویه می‌کنند. بیشتر پنکه های سقفی موجود در بازار از نوع سه پره هستند این نوع پنکه ها قابلیت کنترل از راه دور را نیز دارند که معمولا از راه یک کلید گردان که روی دیوار نصب می‌شود انجام می‌گیرد.

نکاتی که قبل از خرید پنکه باید بدانید:

اندازه و ابعاد پنکه:

انتخاب اندازه پنکه بستگی به فضایی دارد که شما در اختیار دارید و باید این نکته را بدانید که اگر می‌خواهید بالاترین کارایی را از پنکه‌ها دریافت کنید بهتر است در هنگام شب و یا صبح زود که هوای بیرون خنک‌تر است، پنکه را در نزدیکی پنجره قرار دهید تا هوا را به جریان بیندازد و از هوای خنک بیرون به داخل خانه چرخش هوا را انجام دهد.

حمل و نقل آسان پنکه:

یکی از مزیت های مهم پنکه نسبت به دیگر وسایل خنک کننده حمل و نقل آسان آنها می‌باشد بطوریکه شما می‌توانید از اتاقی به اتاق دیگر ببرید و به آسانی به برق متصل کنید. بنابراین حتما در هنگام خرید پنکه به دستگیره و جابجایی آسان نیز توجه کنید.

جنس پنکه:

جنس بدنه ی پنکه ها معمولاً ترکیبی از پلاستیک و فلز است که توصیه می شود در مناطق شرجی و گرم از مدل های تمام پلاستیک استفاده شود. پنکه‌هایی که پره فلزی دارند، هوا را با قدرت بیشتری نسبت پره‌های پلاستیکی به پیش می‌رانند.

قیمت پنکه:

پنکه ها همانند دیگر وسایل برقی در بازار از تنوع مدلی بالایی برخوردار هستند و هر کسی متناسب با بودجه ای که در اختیار دارد می‌تواند این وسیله کاربردی را تهیه و در فصول گرم سال از آنها استفاده کند.

 

https://kharidyaar.ir/6161/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%be%d9%86%da%a9%d9%87/

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.