خبر جدید

» مجازی سازی برنامه

  • تاریخ : 30th جولای 2021
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

مجازی سازی برنامه چیست؟ مزایای آن چیست؟

مجازی سازی برنامه (Application Virtualization) جداسازی نصب یک برنامه از رایانه مشتری است که به آن دسترسی دارد.

از دیدگاه کاربر ، برنامه همانطور که در دستگاه کاربر زندگی می کرد کار می کند. کاربر می تواند پنجره برنامه را جابجا یا تغییر اندازه دهد و همچنین عملیات صفحه کلید و ماوس را انجام دهد. ممکن است در بعضی مواقع تفاوت های ظریفی وجود داشته باشد ، اما در بیشتر موارد ، کاربر باید یک تجربه یکپارچه داشته باشد.

نحوه مجازی سازی برنامه چگونه کار می کند

اگرچه روش های متعددی برای مجازی سازی برنامه ها وجود دارد ، اما تیم های فناوری اغلب یک رویکرد مبتنی بر سرور را در پیش گرفته و برنامه ها را بدون نیاز به نصب بر روی دسکتاپ های شخصی تحویل می دهند. در عوض ، مدیران برنامه های از راه دور را روی سروری در مرکز داده شرکت یا با خدمات میزبانی پیاده سازی می کنند و سپس آنها را به دسکتاپ کاربران تحویل می دهند.

برای امکان پذیر شدن این امر ، فناوری اطلاعات باید از محصول مجازی سازی برنامه استفاده کند. فروشندگان مجازی سازی برنامه و محصولات آنها شامل Microsoft App-V ، Citrix XenApp ، Parallels Remote Application Server و VMware ThinApp یا App Volumes هستند که هر دو شامل VMware Horizon View هستند. VMware همچنین Horizon Apps را برای پشتیبانی بیشتر از مجازی سازی برنامه ارائه می دهد.

نرم افزار مجازی سازی اساساً برنامه را به صورت پیکسل های جداگانه از سرور میزبان به رایانه های رومیزی با استفاده از پروتکل نمایش از راه دور مانند Microsoft RemoteFX ، Citrix HDX یا VMware View PCoIP یا Blast Extreme منتقل می کند. سپس کاربر می تواند به برنامه دسترسی پیدا کرده و از آن استفاده کند انگار که به صورت محلی نصب شده است. هرگونه اقدام کاربر به سرور منتقل می شود ، که آنها را انجام می دهد.

مزایای مجازی سازی برنامه

مجازی سازی برنامه می تواند راهی موثر برای پیاده سازی و نگهداری برنامه های رومیزی خود برای سازمان ها باشد. یکی از مزایای مجازی سازی برنامه این است که مدیران فقط باید یکبار یک برنامه را به جای چندین دسکتاپ روی یک سرور متمرکز نصب کنند. این امر همچنین به روز رسانی برنامه ها و انتشار وصله ها را ساده تر می کند.

علاوه بر این ، مدیران زمان بیشتری را برای کنترل دسترسی به برنامه ها در اختیار دارند. به عنوان مثال ، اگر کاربر دیگر نتواند به یک برنامه دسترسی داشته باشد ، مدیر می تواند مجوزهای دسترسی به برنامه را بدون نیاز به حذف برنامه از روی دسکتاپ کاربر ، منع کند.

مجازی سازی برنامه امکان اجرای برنامه هایی را فراهم می آورد که ممکن است با برنامه های دسکتاپ کاربر یا سایر برنامه های مجازی سازگار باشد.

کاربران همچنین می توانند به برنامه های مجازی از کلاینت های نازک یا رایانه های غیر ویندوز دسترسی داشته باشند. برنامه ها بلافاصله در دسترس هستند ، بدون اینکه منتظر نصب طولانی یا بارگیری عملیات باشید. در صورت گم شدن یا سرقت رایانه ، داده های حساس برنامه روی سرور باقی می ماند و به خطر نمی افتد.

بیشتر بخوانید : مجازی سازی دسکتاپ

معایب مجازی سازی برنامه

با این حال ، مجازی سازی برنامه چالش های خود را دارد. همه برنامه ها برای مجازی سازی مناسب نیستند. به عنوان مثال ، برنامه های کاربردی با گرافیک بالا می توانند در فرایند رندر شدن دچار مشکل شوند. علاوه بر این ، کاربران برای استفاده از برنامه ها به یک اتصال ثابت و قابل اعتماد به سرور نیاز دارند.

استفاده از دستگاه های جانبی می تواند با مجازی سازی برنامه پیچیده تر شود ، مخصوصاً در مورد چاپ. محصولات نظارت بر سیستم همچنین می توانند با برنامه های مجازی مشکل داشته باشند ، و عیب یابی و جداسازی مسائل مربوط به عملکرد را دشوار می کند.

در مورد برنامه های پخش کننده جریان چطور؟

با برنامه های جاری ، برنامه مجازی روی رایانه محلی کاربر نهایی اجرا می شود. هنگامی که یک کاربر برنامه ای را درخواست می کند ، رایانه محلی اجزای آن را در صورت نیاز بارگیری می کند. فقط بخشهای خاصی از یک برنامه برای راه اندازی برنامه مورد نیاز است. در صورت نیاز بقیه را در پس زمینه بارگیری کنید.

پس از بارگیری کامل ، یک برنامه جاری می تواند بدون اتصال به شبکه کار کند. مدلها و درجات مختلف انزوا اطمینان حاصل می کنند که برنامه های پخش کننده در برنامه های دیگر تداخل ایجاد نمی کنند و هنگامی که کاربر برنامه را می بندد می توان آنها را کاملاً حذف کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.