خبر جدید

» پیام روسای دانشگاه‌های فرهنگیان و شهیدرجایی به مناسبت روز دانشجو

  • تاریخ : 7th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

پیام روسای دانشگاه‌های فرهنگیان و شهیدرجایی به مناسبت روز دانشجو
[ad_1]

روز دانشجو

تهران (پانا)‌ – روسای دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهیدرجایی با صدور پیام‌های جداگانه‌ای فرارسیدن روز دانشجو را تبریک گفتند.

پیام حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان به مناسبت روز دانشجو به شرح زیر است:

«هوالعلیم

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله : طالِبُ العِلمِ لایَموتُ أویُمَتَّعَ جِدَّهُ بِقَدرِ کَدِّهِ ؛ جوینده دانش نمى میرد تا آن گاه ، که به اندازه زحمتش، از خوش بختى بهره برد. ( عوالى اللآلى ، ج۱ ، ص ۲۹۲ )

سلام بر حق طلبان تاریخ، سلام بر دانشجویان بابصیرت، باورمند و ظلم ستیزی که معنای راستین طلبِ به حقِ نیکوترین ها را در بخش درخشانی از تاریخ این سرزمین احیا کردند و سلام بر آنان که امروز در پهنه عظیم کشور اسلامی، معنای شکوهمند طلب دانش را برای ساختن ایرانی آباد، آزاد و پرنشاط به تصویر میکشند.

فرزندان عزیزم

۱۶ آذرماه یادآور روز تاریخی تبلور نقش آفرینی و اثر بخشی جوانان جویایی علم و دانش و خاطرات سال ۱۳۳۲ به عنوان یکی از نقاط برجسته و مطرح در تاریخ این مرز و بوم است که نشان از بهره گیری این سرزمین از ظرفیت مهم ترین مرکز نخبه پروری در جامعه یعنی دانشگاه و مهم ترین سرمایه یعنی جوانان برای ایستادگی و حق طلبی است.

بی گمان نقش دانشجویان به عنوان قشر جوان و جویای کسب بهترین ها برای ساختن فردا در هر جامعه ای فراتر از دیگر اقشار است و این شاخصه به واسطه همراهی دو ویژگی ممتاز جوانی و دانایی با روحیه امید و عدالت خواهی برای رسیدن به آرمانهاست.

این نقش در ایران اسلامی به واسطه همراهی با آرمان های مقدس اسلامی نقشی متمایز از دانشجویان در دیگر جوامع است. در ایران اسلامی نیز دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان(تربیت معلم) به واسطه نقش و کارکرد این دانشگاهِ فرهنگ و تربیت و آینده ساز نقشی ممتاز از دیگر دانشگاه ها دارند.

در حالی فرا رسیدن روز دانشجو را به شما دانشجومعلمان عزیز تبریک میگویم که حضور، حمایت و هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، سال ۱۳۹۷ را برای دانشگاه شریف فرهنگیان سالی نوید بخش آینده ای درخشان و اثرگذار تر از گذشته، معنا نموده است.

بی تردید این توجه و حمایت خاص از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی(مدظله العالی) وظیفه ما را به عنوان خدمتگزاران امر مقدس تربیت معلم و وظیفه شما را به عنوان سرمایه های این امر خطیر برای ساختن فردایی روشن در عرصه فرهنگ میهن اسلامی دو چندان می سازد؛ سرزمینی که با بذل ایثار و رشادت های جوانانی جویای حق، امروز به عنوان قطب سربلند و نماد استقلال، آزادی، مقاومت و استکبار ستیزی در منظقه قلمداد می شود.

همچنین در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی، موفقیت های دانشجویان کشورمان در عرصه های مختلف علمی، پژوهشی و فرهنگی گویای دستاورد ارزشمند این درخت پربار و مقدس است.

کسب موفقیت های دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان نیز همچون افتخار آفرینی در جشنواره ملی دانشجوی نمونه، جشنواره های ملی قرآنی، فرهنگی و …موید برداشتن گام های موثر و حساب شده در راستای ایفای نقش ممتاز و متمایز دانشجومعلمان این دانشگاه است.

اکنون و در برهه ای که به برکت حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی دستاوردهای ارزشمندی همچون جذب ۲۵ هزار دانشجومعلم برای تربیت و تقدیم به نظام تعلیم و تربیت این سرزمین حاصل شده و در تقارن مبارک چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و یکصد سال تربیت معلم در ایران، به خود و شما نقش و وظیفه خطیر مسئولیت پذیری، آینده شناسی، آینده نگری و آینده سازی را یادآور میشوم.

بی تردید فردای این سرزمین بیش از هر کس به همت شما به عنوان جوانان جویایی علم و ایمان و اصحاب و عاملان تعلیم و تربیت آینده رقم خواهد خورد؛ لذا حفظ و تقویت ویژگیهای اصیل اسلامی و انسانی چون آزادگی، ایمان، تلاش برای کسب شناخت و بصیرتی مضاعف و دلبستگی و اعتقاد به وظیفه ساختن و آبادانی این سرزمین که امانت جوانان شهید انقلاب اسلامی و سالهای دفاع مقدس به ویژه ۱۲۰۰ شهید تربیت معلم است در سرلوحه وظایف قرار دارد.

در پایان ضمن گرامیداشت و تبریک مجدد روز دانشجو به جامعه دانشجویی کشور به ویژه فرزندان عزیزم “دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان”، بار دیگر مقام دانشجویان، قشر فهیم جامعه را که به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، امید آینده و ذخیره حیاتی کشور است، ارج نهاده از درگاه خداوند متعال توفیقات همگی شما را مسالت داشته و امید دارم با درک و شناخت دقیق، از این جایگاه خطیر و با تکیه بر همت شایسته جوانان ارزشمند این مرز و بوم شاهد آینده ای درخشان و سرشار از توسعه، پیشرفت و آبادانی در این سرزمین پر افتخار باشیم.»

پیام تبریک حمیدرضا عظمتی، رئیس دانشگاه شهید رجائی به مناسبت روز دانشجو به شرح زیر است:

«باسمه تعالی

دانشجو موذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز مردم قضا می شود (شهید بهشتی)

شانزدهم آذرماه همه ساله یادآور روحیه خروشنده دانشجویی و مبارزه با استکبار جهانی است. شانزدهم آذر ۱۳۹۷ نیز فرصتی است تا بار دیگر هم صدا و هم دل با آحاد جامعه، خانواده بزرگ دانشگاه شهید رجائی اعم از اساتید، کارکنان و خصوصاً دانشجویان و دانشجومعلمان، صدای آزادی خواهی و استکبارستیزی خود را به تاسی از همه آزادگان جهان به ویژه شهدای عزیز و شهدای دانشجو فریاد زنند و با پیروی از اسلام عزیز و اطلاعت از ولایت فقیه، از کیان ایران اسلامی دفاع کنند.

دانشگاه شهید رجائی پس از حدود چهل سال فعالیت آموزشی و پژوهشی خود و تربیت معلمانی در تراز جمهوری اسلامی ایران همواره افتخار داشته است به عنوان تنها دانشگاه تربیت دبیر فنی و حرفه ای با ماموریتی ویژه و خطیر به تربیت نیروی انسانی مومن، متعهد، متخصص، خلاق، نوآور و کارآفرین برای نظام آموزش و پرورش کشور در حوزه آموزش فنی و حرفه ای گام بردارد. تکیه بر دانش اساتید و حضور دانشجومعلمانی با این ویژگی های منحصر به فرد، در دانشگاهی که مزین به نام شهید والامقام رجائی است، موجب گردیده مسیر رشد و تعالی این دانشگاه همواره رو به جلو بوده و با حمایت وزارت متبوع در سال های اخیر با رشدی شتابان تر و بی سابقه مرزهای علوم و فناوری را در نوردد. امروز در شانزدهم آذرماه ۱۳۹۷ افتخار داریم با وجود دانشجویان و بهره گیری از دانش اعضای هیات علمی و بسترهای خوب ایجاد شده، در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، دانشجویی و اجتماعی سرآمد باشیم؛ و صد البته تراز معلمی و افتخار آن نیز چنین شرایطی را بلکه از حد موجود بیشتر طلب می کند.

کسب رتبه چهارم سرآمدان علمی کشور به استناد فدراسیون سرآمدان علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کسب افتخارات متعدد ملی و فراملی در مسابقات داخلی، آسیایی و جهانی در رشته های مختلف ورزشی، کسب جوایز از جشنواره ها و کنگره های مختلف ملی و فراملی، کسب افتخارات متعدد فرهنگی در حوزه علوم قرآنی و دینی، ثبت پتنت های بین المللی توسط دانشجویان و اساتید این دانشگاه، چاپ مقالات با کیفیت بالا در نشریات تراز یک جهانی، ایجاد نقش سازنده و راهبردی و منحصر به فرد برای دانشگاه شهید رجائی در حل مشکلات جامعه خصوصاً وزارت آموزش و پرورش، کسب مقام های مختلف در حوزه های دانشجویی و ده ها افتخار و فعالیت دیگر، جملگی تاییدی است بر بالندگی و رشد متعالی این دانشگاه که بدون شک با حمایت و همکاری بیش از پیش همه مسئولین و حضور دانشجویان معزز و بزرگوار دانشگاه شهید رجائی و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با سرعتی دوچندان ادامه خواهد یافت. بر همین اساس دانشجویان دانشگاه شهید رجائی نیز همگام با سایر دانشجویان کشور گام هایی اساسی و پاینده را در راه توسعه و پیشرفت علم و فناوری ایران اسلامی برداشته اند و همچنان در این مسیر قرار دارند.

در انتها بار دیگر این روز عزیز را به تمامی دانشجویان عزیز کشور خصوصاً دانشجویان و دانشجومعلمان دانشگاه بزرگ شهید رجائی تبریک عرض نموده و برای همگی توفیق روزافزون ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) از خداوند سبحان خواهانم. باشد که دانشجویان عزیز توفیق یابند بر اساس منویات مقام معظم رهبری در تحقق اسناد بالادستی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به ویژه سند تحول بنیادین گام بردارند.»

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.