خبر جدید

» ترکیه مواضع وزیر خارجه آمریکا را محکوم کرد- اخبار بین الملل – اخبار تسنیم

  • تاریخ : 4th ژانویه 2019
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

ترکیه مواضع وزیر خارجه آمریکا را محکوم کرد- اخبار بین الملل – اخبار تسنیم
[ad_1]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، حامی آکسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه ادعاهای اخیر مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا درباره نقش مخرب ترکیه در امنیت و تمامیت ارضی سوریه را محکوم کرد.

آکسوی تاکید کرد: «ما هم شیوه و هم محتوای اظهارات پامپئو وزیر خارجه آمریکا را که دیروز در مصاحبه ای با یک وبسایت درباره کشور ما در ارتباط با سوریه مطرح شده بود، رد می کنیم.»

روز گذشته پامپئو در مصاحبه ای در مورد خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه گفت باید اطمینان حاصل کرد که “ترک ها کردها را سلاخی نمی کنند و از اقلیت های مذهبی درسوریه محافظت به عمل می آید.”

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در واکنش به این اظهارات اعلام کرد وقتی پامپئو گروه های تروریستی YPG و PYD را که هدف عملیات های ضدتروریستی ترکیه هستند با “کردها” اشتباه می گیرد، نشان می دهد که اطلاعات وی به شدت ناقص است.

وی همچنین اظهارات پامپئو را مبنی بر این که گروه های تروریستی YPG و PYD شرکای آمریکا در مبارزه با داعش هستند، به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه تاکید کرد: «ترکیه با قدرت تمام به مبارزه علیه سازمان های تروریستی پ ک ک، PYD، YPG و داعش ادامه خواهد داد. آن ها تهدیدی علیه وحدت سیاسی و تمامیت ارضی سوریه بوده و تهدیدی واقعی برای امنیت ملی آن محسوب می شوند.»

آکسای در پایان تصریح کرد که ترکیه همچنان از حقوق کردهای سوریه همزمان با مبارزه علیه تروریسم دفاع خواهد کرد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.