خبر جدید

» لاغری ساده و موثر

  • تاریخ : 1st جولای 2020
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

امروزه رژیم های بسیار متنوع و مختلفی توسط متخصصان تغذیه و در سایت های مختلف برای افرادی که می خواهند به کاهش وزن و تناسب اندام برسند طراحی شده و در دسترس این افراد قرار گرفته است. رژیم گرفتن و استفاده نکردن از غذاهایی که کالری زیادی دارند یکی از راهکارهای لاغری برای افراد چاق می باشد. امروزه بسیاری از افرادی که می خواهند به سرعت کاهش وزن پیدا کرده و به تناسب اندام و اندام مورد نظر خود برسند رژیم کاهش وزن سخت و ورزش های طاقت فرسایی را انتخاب می کنند. در نظر آنها این ورزش ها و رژیم های سخت باعث کاهش وزن سریع آنها میشود.

اما چند روز که از این رژیم غذایی سخت و ورزش هایی که انجام میدهند می گذرد، ناتوانی در ادامه مسیر آنها را وادار به فراموشی رویایشان در کاهش وزن و تناسب اندام می کند. اگر شما قصد دارید به کاهش وزن و تناسب اندام برسید باید رژیمی طولانی و موثر را انتخاب کنید. راهکارهای لاغری ساده در دسترس افراد چاق و افرادی که دارای اضافه وزن میباشند، می باشد که می توانند از آنها بهره گرفته و در مدتی هرچند طولانی تر به تناسب اندام مورد نظر خود برسند. در ادامه به چند مورد از این راهکارهای لاغری که به شما در لاغری کمک می کند اشاره می کنیم .

 

راهکارهای لاغری ساده و موثر

راهکارهای لاغری ساده و موثر در رسیدن به تناسب اندام:

روز خود را با صبحانه ای سرشار از پروتئین شروع کنید

یکی از راهکارهای لاغری، خوردن صبحانه ای سرشار از پروتئین است. تاکید همه متخصصان تغذیه بر این است که برای شروع روز خود بایستی حتماً صبحانه میل کنند. خوردن صبحانه باعث دور شدن شما از بیماری ها، حفظ سلامت و همچنین باعث تناسب اندام شما می شود. صبحانه خوردن، از گرسنگی شما در طول روز پیشگیری کرده و باعث می‌شود که شما در وعده های غذایی ناهار و شام از غذاهای سبک تر استفاده کنید. همچنین همانطور که در تیتر این مطلب اشاره کردیم بایستی صبحانه شما سرشار از پروتئین باشد. یکی از مزایای پروتئین این است که به شما کمک می کنند که کالری بیشتری بسوزانید و سریع‌تر به تناسب اندام برسید.

بر اساس تحقیقات انجام شده نشان داده شده است که آنهایی که در صبحانه از غذاهای پروتئین دار بیشتر استفاده می‌کنند، نسبت به آن هایی که همین مقدار پروتئین را در وعده ناهار می خورند بیشتر در طول روز احساس سیری کرده و کمتر به سمت مواد غذایی پرچرب و تنقلات در طول روز می روند و لذا زودتر به کاهش وزن می رسند .

راهکارهای لاغری

بیشتر بخوانید: رژیم آب 

از ادویه، به عنوان یکی از راهکارهای لاغری در غذای خود استفاده کنید

استفاده از ادویه در غذا ها یکی دیگر از راهکارهای لاغری سریع و آسان است. در مورد استفاده از ادویه های تند مثل فلفل سیاه، فلفل قرمز و … به عنوان یکی از راهکارهای لاغری، بایستی به این مطلب اشاره کرد که این ادویه ها باعث می شوند که زودتر از غذا خوردن دست کشیده و متابولیسم بدنتان را برای سوختن چربی ها افزایش می دهند .

مطالعات نشان داده اند که آنهایی که از ادویه‌های تند در غذاهای خود استفاده می کنند نسبت به آنهایی که از این ادویه ها استفاده نمی کنند کالری بیشتری در طول روز سوزانده و همچنین کالری کمتری دریافت می‌کنند. علت کاهش دریافت کالری آنها نیز کمتر غذا خوردن و زود دست کشیدن از غذا است .

 

نوشیدن چای سبز، به عنوان یکی از راهکار های لاغری

از راهکارهای لاغری دیگر که به شما در کاهش وزن سریع و تناسب اندام کمک می‌کند، نوشیدن چای سبز با وعده های غذایی اصلی یعنی صبحانه ناهار و شام است. این نوشیدنی بسیار موثر در کاهش چربی های بدن، به شما کمک می‌کند که کمتر احساس گرسنگی کنید و هنگام غذا خوردن زودتر سیر شوید. حتی ثابت شده است که نوشیدن چای سبز هنگام غذا خوردن بهتر از آب بوده و به چربی سوزی بدنتان بیشتر کمک می کند . نوشیدن چای سبز سرعت متابولیسم را در بدن شما افزایش داده و باعث کاهش چربی های بدن شما می شود .

 

استفاده از سبزیجات، به عنوان یکی از راهکارهای لاغری موثر

از راهکارهای لاغری موثر دیگر که شما می‌توانید از آن برای کاهش وزن و تناسب اندام بهره بگیرید، استفاده از سبزی ها می باشد. به خصوص سبزی هایی که نشاسته کمی دارند و یا عاری از نشاسته هستند. این سبزی ها شامل کلم بروکلی، لوبیا سبز، اسفناج، هویج، فلفل دلمه ای و … بوده و به این دلیل که میزان فیبر و آب آنها بسیار بالا می باشد به شما کمک می‌کند که احساس سیری داشته باشید و کمتر غذا بخورید. شما در هنگام رژیم نیز می توانید به مقدار نامحدود از این سبزی ها استفاده کنید. هر وقت از روز که شما گرسنه شدید می توانید از انواع سبزی هایی که به آنها اشاره شد استفاده کرده و مدت زمان بیشتری را در طول روز سیر بمانید .

هر وقت اسم رژیم به میان می‌آید مردم فکر می‌کنند که نباید از غذاها به مقدار زیاد استفاده کنند. اما خوردن این گونه سبزی ها و انواع میوه جات در طول رژیم برای شما محدودیتی نداشته و شما به هر میزان می توانید از آنها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: رژیم پروتئین برای لاغری 

پریدن، یکی دیگر از راهکارهای لاغری موثر

یکی دیگر از راهکارهای لاغری موثر پریدن است. پریدن به میزان ۵۰۰ بار به شکل پروانه ای در طول روز به شما کمک می کند که به راحتی ۱۰۰ کالری بسوزانید و به کاهش وزن و تناسب اندام دلخواه خود برسید. این کار وقت زیادی از شما را نمی گیرد و شما می توانید هر جایی مثلا در داخل خانه، در داخل حیاط، در پارک و یا هر جای دیگر آن را انجام داده و کاهش وزن را در خود تجربه کنید. حتی آنهایی که مشغله کاری زیادی داشته می توانند در وقت استراحت خود ۱۰ دقیقه از وقت خود را به این کار تخصیص دهند.

همچنین اگر مشغله کاری زیادی دارید و وقت کافی برای انجام این کار را ندارید می توانید در فاصله کوتاهی که برای شما به وجود می آید این عمل را انجام دهید. به عنوان مثال اگر منتظر دم کشیدن چای هستید و یا می خواهید کامپیوتر را روشن کنید در فاصله زمانی که برای شما بوجود می‌آید می‌توانید این کار را انجام داده و به کاهش وزن خود کمک کنید .

بیشتر بخوانید: رژیم لاغری آمریکایی 

با انجام این کار شما می‌توانید در طول یک هفته ۷۰۰ کالری و یا به عبارت دیگر در هر روز ۱۰۰ کالری بسوزانید و به تناسب اندام دلخواه خود برسید .

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.