خبر جدید

» تولید ۴ مدل از خودروهای کرمان موتور متوقف شده است

  • تاریخ : 8th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

[ad_1]

مهرماه امسال تولید خودروهای سواری هیوندای i20، لیفان ۸۲۰، لیفان X60، لیفان X50 و MG360 متوقف شد که چهار مدل آن در کرمان موتور تولید می‌شد.

از ابتدای سال جاری تولید خودروی سواری با کاهش روبه‌رو شد که در پی نوسانات نرخ ارز، ممنوعیت واردات خودروی خارجی با ارز دولتی و تحریم‌های آمریکا علیه ایران تشدید شده است. پیش از این آمارهایی در مورد کاهش تولید برخی مدل‌ها توسط خودروسازان عمده مانند ایران خودرو و سایپا منتشر شده بود. نگاهی به این آمارها نشان می‌دهد که تولید مدل‌های پرتیراژ خودروسازان به دلیل اعمال تحریم‌های آمریکا و تبعیت شرکت‌های پژو و رنو از سیاست‌ قدرت‌های جهانی است. از جمله‌ی این خودروها می‌توان به رانا، سوزوکی گرند ویتارا، پژو ۲۰۶ و ۴۰۵ از محصولات ایران خودرو و رنو ساندرو، کیا سراتو و رنو L90 از محصولات گروه سایپا اشاره کرد.

کیا سراتو

مقاله‌های مرتبط:

حال پس از ایران خودرو و سایپا، روند کاهش و سرانجام توقف تولید به کرمان موتور هم رسید؛ مهرماه امسال تولید خودروهای سواری هیوندای i20، لیفان ۸۲۰، لیفان X60، لیفان X50 و MG360 متوقف شد. بر اساس جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید این خودروها در حالی به صفر رسیده است که مهر ماه پارسال، ۷۲۰ دستگاه هیوندای آی۲۰، ۱۹۲ دستگاه لیفان ۸۲۰، ۱۱۶۱ دستگاه لیفان X60 و ۵۸۵ دستگاه لیفان X50 در شرکت کرمان موتور و ۲۰ دستگاه MG360 دنده‌ای در شرکت صنعت خودرو آذربایجان تولید شده بود.

لیفان 820

چهار مدل از خودروهای یادشده شامل محصولات هیوندای و لیفان در شرکت کرمان موتور تولید می‌شد و محصولات ام‌جی نیز در شرکت صنعت خودرو به تولید می‌رسید. این دو خودروساز تاکنون درباره‌ی دلایل توقف تولید محصولاتشان توضیحی ارائه نکرده‌اند. البته برخی شرکت‌های مونتاژ داخلی که خودروهای وارداتی را در تاسیسات داخلی به تولید می‌رساندند، از طریق افزایش قیمت محصولات در بازار حضور دارند. یکی از این محصولات بسترن B30 است که مدتی پیش با افزایش قیمت به خریداران فروخته شد.

[ad_2]

Source link

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.