خبر جدید

» ایجاد حساب بانکی برای اتباع خارجی در ایران

  • تاریخ : 31st ژانویه 2020
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

ایجاد حساب بانکی برای اتباع خارجی

 

همانطور که احتمالا به عنوان یک اتباع خارجی می دانید افرادی که وارد کشور ایران می شوند برای فعالسازی حساب بانکی و عضویت در شبکه شتاب باید کد فراگیر را فعال کنند، کشور های زیادی هستند که ترجیح می دهند این عملیات را آسان تر کنند و در حال حاضر وب سایت ها و پرتال بسیاری برای رهایی از مشکلات این مسئله فراهم شده اند که شما می توانید به راحتی از آن ها استفاده کنید.

البته در بیشتر کشور های دنیا قوانین به این صورت است که شما می توانید به راحتی با دریافت پاسپورت در هر بانکی که می خواهید حساب باز کنید، البته که در ایران کمی متفاوت است. بعلاوه این که شما باید اطلاعات هویتی خود را پیش از رجوع به بانک تایید کنید، در این وضعیت از طریق کد فراگیر در سامانه بانکی نام شما به عنوان یک تبعه خارجی ثبت می شود.

https://backority.ir/images/776601.jpg

گذرنامه به تنهایی برای دریافت کد فراگیر اتباع خارجی در این وضعیت مورد قبول نیست و شما در مراحل اداری اگر درگیر این موضوع شوید احتمالا با مشکل مواجه شده و درخواستتان برگشت می خورد، تفاوتی ندارد که در چه بانکی حساب باز می کنید.

روش دریافت کد فراگیر

 

پاکستان – کویت – بحرین – عمان – عربستان – ارمنستان – گرجستان – ترکیه – آذربایجان – آلمان – کره – چین – افغانستان –  عراق و… از جمله کشور هایی هستند که اتباع آن ها می توانند به راحتی و در چند مرحله به صورت آنلاین کد فراگیر را دریافت کنند.

آن ها نیاز دارند که در سامانه کد فراگیر ثبت نام کرده و در نهایت این کد برای آن ها ارسال خواهد شد. افرادی که قصد فعالیت های مالی، دریافت دسته چک و بهره گیری از تسهیلات بانکی را دارند نیاز است که حتما در این سامانه عضو شده و پس از آن کد فراگیر را به عنوان روشی برای شناسایی استفاده کنند.

البته اشخاص حقوقی اگر قصد تاسیس شرکت و برند را دارند نیز نیاز به کد فراگیر خواهند داشت، به این صورت نیست که شما برای هر بانک کد جداگانه ای نیاز داشته باشید، با یک کد واحد می توانید در سیستم های بانکی به راحتی ثبت نام کنید و در واقع اطلاعات شما قبلا دریافت شده است.

به هر حال در این مورد راهنمایی های نیز وجود دارد که کل پروسه را بدون مشکل انجام دهید، در ادامه می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرموده و تمامی موارد مورد نیاز را چک کنید.

ثبت نام کد فراگیر اتباع خارجی

 

با ورود به صفحه ثبت نام با یک بخش ویژه روبرو می شوید، نخست از شما خواسته می شود که مدارک شناسایی خود را انتخاب کنید که می تواند پاسپورت، کارت آمایش، برگ تردد، برگه سرشماری و یا چند مورد دیگر باشد.

https://backority.ir/images/948342.jpg

در ادامه این موضوع را مشخص می کنید که تابعیت شما از چه کشوری است، پس از آن کشور محل تولد خود را ثبت می کنید و در نهایت یک شماره تماس در دسترس ثبت کنید که اطلاعات لازم و موارد رهگیری به آن ارسال شود.

کد رهگیری به این شماره ارسال خواهد شد و در ادامه برای پیگیری شما قطعا به کد نیاز خواهید داشت؛ در غیر این صورت باید با بخش پشتیبانی تماس حاصل کنید و این موضوع کمی برای شما درسدر خواهد شد.

البته عموما ثبت این موارد هزینه های گزافی برای افراد خواهد داشت که امروز سایت فراگیر کد به شما اجازه می دهد که با کم ترین هزینه ممکن ثبت نام را انجام داده و کل پروسه نیز به صورت آنلاین انجام خواهد شد.

مزایای استفاه از سامانه ثبت نام کد فراگیر

 

هیچ مشکلی برای ثبت اتباع کشور های مختلف وجود ندارد، تفاوتی ندارد، پاکستانی، عراقی هستید یا از هر کشور دیگری، می توانید به راحتی با روش و راهنمای موجود در بخش وبلاگ سایت ثبت نام را انجام دهید.

برای رجیستری و خرید گوشی هوشمند نیز شما نیاز به کد فراگیر خواهید داشت، همینطور امکان اصلاح کد برای کسانی که در عملیات ثبت نام اشتباه نموده اند نیز به تازگی به این پرتال اضافه شده است و شما می تواند بدون مشکل کل آن را در چند مرحله ساده انجام دهید.

https://backority.ir/images/218603.jpg

ثبت کد اتباع برای سامانه سنجش که سیزده رقمی می باشد نیز در حال حاضر در دسترس کاربران سایت قرار گرفته است و رنج هزینه ها نیز پیش از ثبت نام روی پرتال قابل رویت است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.